Klik hier voor het PADI Webinar archief - allerlei opgenomen webinars komen hier online!Schrijf je hier in om een PADI Webinar te volgen -gratis online training over allerlei onderwerpen!Meld je aan voor de PADI Pro Nieuwsbrief en ontvang zo altijd het laatste nieuws!Volg ons via RSS Feed en blijf op de hoogte van de laatste updatesLike ons op Facebook en blijf op de hoogte van de laatste updatesVolg ons op Twitter en blijf op de hoogte van de laatste updates Wordt Buddy via Project Aware en steun het juiste doel!

maandag 14 mei 2012

Teaching of Non Teaching status?

Met enige verbazing ontvang ik de laatste tijd mails van leden, die na enkele maanden er achter zijn  gekomen, dat zijn in Non Teaching Status staan geregistreerd. Verbaast ben ik, omdat je simpel via PADI Pro Check online kunt controleren of je wel of niet bevoegd bent om actief les te geven. Het eerste wat ik zelf in de eerste week van Januari doe is precies dat! Het zal mij toch niet gebeuren dat ik als Examiner een IE aan het uitvoeren ben en blijkt later dat ik niet bevoegd was om dat te doen! Hallo! Ook al zit ik dicht bij het vuur, toch ga ik er niet vanuit dat het verlengen van mijn verzekering vanzelf gaat en realiseer ik mij, dat ik wel degelijk een eigen verantwoordelijkheid heb!

Nu begrijp ik wel waar de oorsprong voor dit probleem ligt. Het verwijt dat wij van een aantal leden krijgen is het feit, dat wij (PADI) hen (onze leden) er niet op wijzen als hun verzekering niet in orde is. Vroeger kon je namelijk het lidmaatschap en de verzekering beide direct bij PADI regelen. Je ontving dan je sticker met of zonder teaching status thuis gestuurd per post. Eén handeling en alles was geregeld. Daar kwam verandering in toen wij als organisatie ons niet meer mochten bemoeien met verzekeringszaken en deze volledig uit handen hebben gegeven aan derden. Deze organisaties zijn niet gelinkt aan PADI en daarom hebben wij geen inzicht in de status van lopende verzekeringen. Het is dus aan jullie om er voor te zorgen, dat als je verzekering verlengt is en nog steeds voldoet aan de minimum eisen voor het verkrijgen van Teaching status, dit ook te controleren en indien nodig, dit aan ons kenbaar te maken.

Om het simpel te maken: Controleer voor je gaat lesgeven of je bij ons geregistreerd staat in Teaching Status en blijkt dit niet het geval te zijn. Neem dan contact op met Customer Service en geef hen de meest recente verlenging van je verzekering door. Je probleem wordt dan heel snel opgelost.

Wees je bewust van je eigen verantwoordelijkheid hier en doe net als ik op tijd je Pro Check!
Voorkomen is beter dan genezen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.